12.31.2006

Selamat Hari Raya Aidil Adha & Selamat Kembali ke Kolej

Aidil Adha Simbol Pengorbanan.

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan selamat Hari Raya Aidil Adha kepada seluruh warga K19 serta ibubapa. Aidil Adha merupakan simbol pengorbanan Agung Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail. Pengorbanan ini adalah manifestasi daripada ketaqwaan kepada Allah SWT.
Kita boleh ambil iktibar daripada pengorbanan Agung ini dan diadaptasikan dalam kehidupan kita terutamanya sebagai pelajar. Kehidupan sebagai pelajar merupakan satu kehidupan yang menuntut pengorbanan yang tinggi terutamanya jika ingin mencapai kejayaan yang cemerlang. Pengorbanan kita meninggalkan keluarga tercinta, pengorbanan kita dalam menempuh dugaan dan cabaran di Kolej serta pengorbanan kita mengekang mata mentelaah pelajaran. Hanya orang yang sanggup membuat pengorbanaan sahaja yang akan mencapai kejayaan yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

Bermula sahaja semester 2 pada 3 januari ini bermakna cabaran baru anda pun bermula. Semester 1 telah anda lalui dengan seibu satu dugaan dan anda telah berjaya harunginya dengan cemerlang. Saya harap di semester 2 ini anda tidak lalai dan leka dengan kejayaan lalu. Gandakan usaha agar kejayaan ini ditingkatkan atau sekurang-kurangnya di kekalkan.
Ambil iktibar dari semangat Aidil Adha ini agar anda lebih bersedia untuk melakukan pengorbanan yang lebih di semester 2 ini.

Selamat kembali ke Kolej.
Jangan lupa, kelas bermula 3 januari. Semua AJK serta sukarelawan harap berkumpul di Kolej jam 2 petang 2 januari.

10 zulhijjah 1427H
seremban.

1 comment:

  1. Aidiladha pertemukan kita. Ibu bapa usah dilupa. Moga kita dikekalkan sebagai umat yang taat, manakala daripada semangat yang kental...

    ReplyDelete