Sebarang maklumat atau pertanyaan berkaitan dengan pembentangn kertas kerja bolehlah dibuat melalui email blog ini atau alias.mahmud@moh.gov.my atau di talian: 012-4360941
Terkini 30 Jun 2009
Mesyuarat JK Saintifk telah memilih 30 kertas kerja Saintifik untuk dibentangkan pada Konferens PPP kali ini. 28 Pembentang Oral dan 2 Pembentang Poster.
Tahniah kepada yang berjaya dan kepada yang tidak berjaya, cuba di lain kali.
Surat Jemputan sebagai pembentang akan dihantar kepada tuan2 secara pos dan melalui ketua Jabatan. Tuan2 di minta untuk menguruskan pendaftaran sebagai peserta kursus ( Hubungi En Hamzah: 012- 6243113) serta pastikan tuan2 telah membuat tempahan hotel.
Selain itu, tuan2 diminta menghantar softcopy powerpoint kepada JK Saintifik melalui email atau pos laju jika fail besar ke alamat:
Alias Bin Mahmud
Bahagian Pengurusan Latihan KKM
Tkt 20 Bangunan PERKIM
51200 JalanIpoh
Kuala Lumpur.
Berikut adalah senarai pembentang yang berjaya:
Nama- Negeri
1. Segaran Ramodran- Sabah
2. Chang Kuet Onn- Sarawak
3. Md. Najib Kamarolzaman- Pahang
4. Maznee Musa- Perak
5. Zulkifli Salleh - Perak
6. W M Affendi W Mahadi- Kelantan
7. Md Najib Ramli- Perak
8. Hj Azizan Md Noor- Putrajaya
9. Hj Norudin Ismail- Putrajaya
10. Aswan Ali Daud- Sabah
11. Muruganathan- Perak
12. Ghani Hasan Perumal- Perak
13. Louisma Miyu- Sarawak
14. Che Hassan Daud- Kelantan
15. Lau Hui Kwiong- Sarawak
16. Abd Halim Hamid Pulau- Pinang
17. Suhami Ramli- Pahang
18. Amin Zafri Abd Rahman- Putrajaya
19. Abd Latif Zainuddin- Johor
20. Mispan Mangon- UniKL
21. Abd Malik Hassim- KL ( 2 )
22. Khairul Faizal Abd Latif- Perak
23. Kumar Chandra W Patel- Selangor
24. Hj Taib A. Rahim- KIST
25. Kamarul Ariffin Isa- Melaka
26. Anwar Abd Razak- Selangor
27. Abas Ibrahim- Negeri sembilan
28. Anthony Risih- Sarawak (Poster)
29. Bacho Nordin- Sabah (Poster)
Selamat Bersidang!
Terkini 18 Jun 2009
Jumlah permohonan penyertaan persidangan setakad 16/6/2009 sudah melebihi 520 orang. Justeru, permohonan untuk menyertai persidangan ini DITUTUP. JK sedang dalam proses penghantaran surat jemputan ke persidangan kepada peserta yang berjaya.
Walaubagaimanapun, masih ramai lagi yang belum membuat tempahan hotel (Oriental Crystal). Anda dinasihatkan membuat tempahan hotel lebih awal kerana tempat adalah terhad. Bayaran hotel (RM 115 sehari ) yang dikenakan adalah bayaran secara pakej termasuk makan dan minum sepanjang konferens.
Bagi Kertas Pembentangan Saintifik, masih terdapat peserta yang menghantar maklumat pembentangan tidak lengkap seperti tiada borang permohonan atau abstrak. Mohon kepada peserta yang telah memberi komitmen secara lisan agar dapat menghantar maklumat tersebut secepat mungkin.
JK Saintifik akan meneliti setiap abstrak yang dihantar dan pembentang yang berjaya akan dihubungi secara email/surat dalam tempoh terdekat ini. Anda dinasihatkan agar dapat menyediakan pembentangan dalam Microsoft powerpoint 2003 dan hendaklah dihantar softcopy kepada JK Saintifik melalui email jika anda dipilih sebagai pembentang.
Bagi memberi peluang lebih ramai PPP menyertai pembentangan oral/poster, JK Saintifik telah melanjutkan tempoh penghantaran abstrak ke tarikh baru iaitu sebelum:
17 Jun 2009.
Sila pastikan abstrak yang dihantar mematuhi format yang telah ditetapkan.
Terkini 3 Jun 2009
Jumlah penyertaan persidangan yang diterima setakad hari ini amat menggalakkan. Borang penyertaan yang diterima sudah melebihi 350 orang. Kapisiti maksimun persidangan ialah 500 orang.
Penyertaan masih lagi terbuka sehingga 15 Jun 2009. Sesiapa yang belum menghantar borang penyertaan, sila berbuat demikian dengan segera. Sila hantar borang penyertaan terus kepada AJK Pendaftaran ( En Hamzah: 012-6243113) atau sekreteriat Konferens seperti dalam Flyer.
Bagi Kertas Saintifik, sesiapa yang ingin membuat pembemtangan oral/poster, sila hantar abstrak dengan segera kepada AJK Saintifik ( Alias: 012-4360941) sebelum 10 Jun 2009.
Terkini 27 Mei 2009
Format Abstrak, Pembentangan Oral/Poster Kertas Kerja Saintifik
Sayugia diingatkan kepada semua PPP yang ingin membentangkan kertas kerja saintifik, format penulisan abstrak serta format pembentangan samada oral atau poster mestilah mempunyai perkara-perkara berikut:
1. Pengenalan & Objektif Kajian
2. Methodologi Kajian
3. Penemuan
4. Perbincangan/Kesimpulan
Bagi Kertas kerja yang berkaitan dengan profesion/bidang tugas baru-kepakaran/penemuan baru-inovasi/perkongsian pengalaman/lain-lain, abstrak hendaklah ditulis dengan jelas berkaitan skop perbincangan/teori yang berkaitan serta memberi impak kepada profesion PPP.
Terkini 20 Mei 2009
1. Sebarang urusan Pendaftaran hendaklah berhubung terus dengan En Hamzah Abd Ghani (Hospital Putra Jaya) hp: 012-6243113 / email: hamzah.g@wp.moh.gov.my
(Anda digalakkan menghantar LO lebih awal/disertakan dengan borang permohonan pendaftaran)
2. Sebarang pertanyaan berkaitan Penginapan, anda boleh berhubung dengan En. Wan Rosli Wan Ismail (Hospital Kajang) Hp: 017-6996039 Email: wanrosli@sel.moh.gov.my
(Anda dinasihatkan membuat tempahan hotel awal. Sila berhubung dengan Mr. Ronnie : 013-6400518 - Oriental Crystal, Kajang)
3. Yuran pendaftaran bagi pembentang kertas kerja Saintifik (tanpa penaja) akan dibiayai 50% oleh Kesatuan (Bagi ahli Kesatuan PP Sahaja). Anda boleh semak keahlian Kesatuan dengan menghubungi Tn Hj Mohd Zabidi (Hp: 019-6600020 - email: mzabidi@mlk.moh.gov.my)4. Peserta yang ingin membentangkan kertas kerja, sila hantar abstrak dengan segera kerana tempat adalah terhad. Anda dinasihatkan berbincang dengan majikan supaya yuran penyertaan dibiayai oleh majikan - pembentang mungkin diberi keutamaan oleh majikan untuk menyertai Konferens ini).
(Muat turun borang penyertaan pembentangan dalam surat Edaran di bawah)Terkini: 14 Mei 2009
Surat Edaran Konferens boleh dimuat turun di:
http://www.4shared.com/file/105255646/aad2593e/Edaran_Konferens_PPP_2009_1.html
Mohon di panjangkan kepada semua PPP yang tuan2 kenali.
Terkini: 9.5.2009
Untuk mendapatkan borang penyertaan pembentangan serta garis panduan abstrak sila emailkan kepada email di atas atau download seperti di bawah:
1. Borang Penyertaan Pembentangan:
http://www.4shared.com/file/104609018/8b4085a4/BORANG_PENYERTAAN_PEMBENTANGAN.html
2. Garis Panduan Penyertaan pembentangan/Abstrak
http://www.4shared.com/file/104608697/6f1709ea/GARIS_PANDUAN_PENYERTAAN_PEMBENTANGAN-ABSTRAK.html
3. Flyer Terkini http://www.4shared.com/file/104589054/507e35e4/First_Announcement_flyer.html
thnks to the organizing commitee.
ReplyDeleteTo all PPP's this is the best platform to show our talent and capabality expecially in doing and presenting scientific reaseach.
see u all there.. (if i got sponsor he..he..he)