7.09.2006

SERAMAI 120 PELATIH K19 MELAPOR DIRI

Selamat Datang Pelatih Kumpulan 19!

Pada 1 Julai 2006, seramai 120 pelatih baru kumpulan 19 telah melapor diri di Kolej Pembantu Perubatan Ulu Kinta. Sejak seawal pukul 7.00 pagi lagi, perkarangan Kolej telah sesak dipenuhi oleh pelatih serta ibu bapa dan sanak saudara yang datang mengiringi pelatih tersebut. Pelatih-pelatih baru ini datang dari seluruh pelusuk negara.

Pendaftaran pelatih telah berjalan dengan lancar. Pada pukul 10.30 pagi, satu taklimat kepada ibubapa telah diberikan oleh Pengetua Kolej, Tuan Hj Moideen Hasan. Beliau telah menerangkan panjang lebar berkaitan dengan proses Pembelajaran di Kolej serta perkara-perkara yang harus di ambil perhatian oleh Ibubapa bagi memastikan anak-anak mereka dapat belajar dengan baik dan mendapat keputusan yang cemerlang.

Bagi memeriahkan hari pendaftaran, terdapat beberapa gerai seperti Gerai SMART CLUB yang menjual pelbagai jenis cenderamata serta pakaian sukan, gerai pemeriksaan kesihatan percuma, gerai pameran serta gerai menjual makanan.

Pelatih-pelatih yang telah melapor diri diberi taklimat oleh Timbalan Pengetua HEP, En Yong Kok Keng berkaitan dengan program Minggu Haluan Pelajar.

Pada pukul 3.00 petang, pelajar-pelajar telah dibawa ke Kem Batu Hampar, Kuala Kangsar untuk menjalani program Membina Masyarakat Pembelajaran selama 3 hari.

No comments:

Post a Comment