7.28.2006

Peperiksaan Formatif Minggu ke 4 Bermula...


Masa bergerak bagitu pantas. Antara sedar atau tidak, anda telah menjadi Warga Kolej hampir sebulan. Dalam suasana yang masih lagi terkenangkan kampung halaman termasuk ayam, itik, kambing, lembu, sawah, bendang dan entah apa-apa lagi, ujian pun bermula. Ujian pertama yang anda akan hadapi ialah Peperiksaan Formatif yang bermula pada 31 Julai ini.

Apa itu ujian Formatif?. Sebagai makluman, Peperiksaan Formatif merupakan ujian yang dijalan secara berkala dan di laksanakan sepanjang semester. Peperiksaan ini dilaksanakan untuk menilai tahap kefahaman dan pengetahuan pelajar terhadap topik-topik yang di ajar pada minggu-minggu tertentu. Peperiksaan ini membawa markah sebanyak 30% untuk satu-satu subjek kepada peperiksaan Akhir. Ini bermakna Peperiksaan Akhir Semester cuma membawa markah 70% sahaja. Jadi jangan ambil mudah kepada Peperiksaan ini. Pastikan anda mendapat sekurang-kurangnya 25% dalam Peperiksaan ini. Ini bermakna anda hanya perlu mendapatkan markah 55% sahaja dalam peperiksaan Akhir Semester untuk membolehkan anda mendapat A dalam subjek tersebut.

Strategi untuk mendapatkan markah yang tinggi dalam Peperiksaan ini.. Sangat mudah. Buat ulangkaji tehadap subjek-subjek yang telah anda belajar sebelum ujian di jalankan. Subjeknya bukan banyak sangatkan. Cuma bebarapa subjek sahaja yang diajar dalam tempoh sebulan ini.

Saya percaya anda boleh lakukan.

Jangan lupa talipon ibubapa untuk mendapatkan restu serta doa. Ingat doa ibubapa sangat penting untuk kejayaan anda.
Kepada ibubapa, doakan kejayaan anak kesayangan anda ok.

Selamat Menjawab!!!

Jadual peperiksaan Formatif 1 Minggu 4 Semester I

MAGA 1113 (ANATOMI GROSS) - 31.7.06 (Isnin) - 8.00 - 8.25 pg
MAGP 1113 (FISIOLOGI AM) - 31.7.06 (Isnin) - 9.00 - 9.25 pg
MACH 1114 (KES. KOMUNITI) - 1.8.06 (Selasa) - 9.00 - 9.25 pg

Download Jadual Ujian Formatif Semester 1

No comments:

Post a Comment